Dane techniczne silników

Napięcia

Tolerancje napięć i częstotliwości są zgodne z PN EN 60034-1 W pierwszym zakresie dopuszcza sie tolerancje napięcia (+/-5%) oraz częstotliwości (+/-2%). W drugim zakresie dopuszcza sie tolerancje napięcia (+/-10%) oraz częstotliwości (+3%/-5%). Silniki stemplowane są zgodnie z IE2

230V/400V 50Hz bzw. 265V/460V 60Hz
400V/690V 50Hz bzw. 460V/795V 60Hz

Izolacja uzwojeń

Silniki standardowo posiadają klase izolacji F Przyrost odpowiada klasie „B“. Uzwojenia są wykonane w standarcie jak dla Tropic

Moc znamionowa

Moc znamionową podano dla pracy ciągłej PN EN 60034 -1 przy częstotliwości 50 Hz, temperaturze chłodzenia 40° C oraz dla wysokości 1000 m nad poziomem morza.

Stopień ochrony

Wszystkie silniki posiadają seryjnie stopień ochrony IP 55 w/g PN EN 60529. Podczas pracy silnika z wałkiem w dół (na przykład V 1 ) zaleca się stosowanie daszka ochronnego

Wykonanie korpusu

Obudowy silników aluminiowych wykonano z odlewu ciśnieniowego Obudowy silników żeliwnych wykonano z żeliwa szarego Położenie skrzynki przyłączeniowej standardowo na górze, przy czym w silnikach aluminiowych skrzynkę można ustalić w dowolnym polożeniu (przekręcane łapy). Nasze silniki mają przykręcane łapy we wzniosach 56-132.

Wyważanie

Wirnik jest wyważony dynamicznie. Stopień drgań A według PN EN 60034-14. Zgodnie z normą ISO 8821 wyważano „metodą na półklina”

Łożyska

Wszystkie silniki posiadają wysokiej jakości łożyska firm FAG, SKF, NSK, NTN lub INA Na nasze łożyska obustronnie zamknięte, kulkowe dajemy gwarancję - 40.000 roboczogodzin przy napędzie poprzez sprzęgła, bez działania sił na oś silnika, praca pozioma - 20.000 roboczogodzin w przypadku działania na oś maksymalnych dopuszczalnych sił. Od wzniosu 315 montujemy standardowo łożyska dwustronnie otwarte.

Chłodzenie

Silniki wyposażone są w wentylatory, które chłodzą niezależnie od kierunku obrotów silnika (IC 411 według PN EN 60034-6). Pokrywa wentylatora wykonana jest z blachy stalowej

Lakierowanie

Silniki są lakierowane w RAL 7030 (siwy). Lakier jest dostosowany do klimatu umiarkowanego według publikacji IEC 721-2-1 o zastosowaniach wewnętrzych i zewnętrznych.

Łapy silnika

Silniki aluminiowe ACA 56 do ACA 132 posiadają odkręcane łapy. Każda łapa jest przykręcona dwoma śrubami. Łapy można przełożyć również z boku, przez co zmienimy położenie skrzynki przyłączeniowej na lewą lub prawą stronę.

Silniki żeliwne o wzniosie 160 i więcej posiadają łapy odlewane. Standardowo posiadamy silniki ze skrzynką na górze. W mniejszych ilościach są jednak dostępne silniki ze skrzynką po lewej lub prawej stronie.